zondag 3 maart 2013

Annie (Recensie)

Annie, voor mij een echte jeugdherinnering. Dat dachten 600 anderen gasten van Theaters Tilburg ook toen ik gisteravond aanschoof bij de musical Annie van Albert Verlinde.
Jonge kinderen, tieners en volwassenen. De schouwburg van Tilburg was rijkelijk gevuld met een breed publiek. Ze kwamen allemaal voor het zelfde verhaal uit 1982 over het rode meisje, Annie. Het welbekende verhaal van de rode krullenkop die woont in het weeshuis van de verschrikkelijke Miss Hannigan, die gespeeld word Jenny Arean. Alles veranderd als er een aardige blonde dame binnen komt stappen die Annie uitnodigt om de kerst te vieren bij Oliver Warbucks. (Tony Neef) Annie gaat mee naar de fantastische villa van Warbucks en daar heeft ze de tijd van haar leven, alles lijkt op zijn pootjes terecht te komen als Olivier van plan is om Annie te adopteren. Maar toch blijft er een onderbuik gevoel bij Annie, ze mist haar ouders en Warbucks wil haar daarbij helpen. Warbucks zet alles op alles om de ouders van het roodharige meisje te vinden!

Cast
Lily Waldolf word vertolkt door Cindy Bell en Joey Schalker kruipt in de huid van haantje. Ook de geliefde president Roosevelt (Raymond Kurvers) laat zich binnen de musical van zijn gevoelige kant zien. Mede dankzij hen en doordat de kindercast onwijs goed klinkt moet ik toegeven dat ik dit een geweldige cast vind op het gebied van zang(technieken). Ook de choreografie was erg verrassend, vooral de nummers waarin de kindercast meedanste waren erg verfrissend in het geheel.

Verveeld niet
De musical verveeld niet, het decor oogt lekker authentiek maar is daarnaast ook bij de tijd doordat er op de achtergrond constant een grote projectie plaatsvindt, het licht is fris en aanvullend op de voorstelling wat het erg goed doet. Mede omdat de nummers bekend zijn bij het publiek is het een echte gezellige familie-voorstelling, waarin lekker meegezongen kan worden. Annie neemt je mee naar New York City, een avond vol spanning, emotie en humor. Want de roodharige krullenbol heeft haar opmerkingen niet ingeslikt.

Een fantastische familie-voorstelling die je echt gezien moet hebben als je het mij vraagt!

Slotapplaus in Tilburg